Palveluiden kuvaukset

Vyöhyketerapeuttinen vauvahieronta on lempeän hellää ja tehokasta koko kehon hoitoa, jota lämpimästi suositellaan kaikille vastasyntyneille vauvoille. Hoito yhdistää vyöhyketerapiaa sekä vauvahierontaa.

Vauvahieronnalla tutkitusti saadaan helpotusta erilaisiin itkuisuutta aiheuttaviin vaivoihin ja oireisiin, kuten kipuun, koliikkiin, ummetukseen/vatsavaivoihin, runsaaseen pulautteluun, refluksioireisiin, levottomuuteen sekä unihäiriöihin. Myös isommille, kuten erityisherkille lapsille, vyöhyketerapeuttinen hieronta sopii erinomaisesti.

Loppuraskaus ja synnytys on vauvalle stressaava kokemus, ja vauva voi oireilla tämän takia. Myös vauvan niskat joutuvat loppuraskauden ja synnytyksen aikana kovan paineen alle, joka voi näkyä jäykkyytenä vauvan niskoissa. Tämä on yhteydessä myös vatsan toimintaan, sillä niskajumit vaikuttavat siellä kulkevan kiertäjähermon (fagushermo) toimintaan joka puolestaan hermottaa kaikkia sisäelimiä mukaan lukien suolistoa, ruokatorvea ja mahalaukkua. (Niskan jumin voi tarkastaa helposti myös kotona: jos vauva pitää päätään mieluummin vain toiseen suuntaan on niskat yleensä jumissa.) Sekä synnytyksen aiheuttama stressi/trauma että niskajumit ovat myös hyvin hoidettavissa vauvahieronnan avulla.

Pian hoitojen aloittamisen jälkeen vauvan olo alkaa helpottua, sillä hoito tuo usein nopean avun;

- vauvan itkuisuus helpottaa, kivut sekä kehon jäykkyydet vähenevät ja vauva voi selvästi paremmin! Vauvat ovat herkkiä reagoimaan hoitoon ja apu saadaan yleensä jo muutaman hoitokerran jälkeen. Hoidot tehdään sarjana ja keskimäärin hoitoja tarvitaan kolmesta jopa viiten, mutta jo yksikin hoitokerta voi joskus riittää.

Hoito tukee vauvan luonnollista kehitystä ja vahvistaa mm. suolistoa ja ruoansulatusta sekä rentouttaa tehokkaasti vauvaa.  Vauva myös oppii nopeasti nauttimaan hoidosta.

Vauvahieronta on myös ihanaa hemmottelua vauvallesi!

Imetysohjaus on osa vauvan ja perheen hyvinvoinnin tukemisen kokonaisuutta.

Mikään imetyksen haaste ei ole liian pieni tai suuri, etteikö siihen voisi ja kannattaisi saada apua.

Usein varsinkin alkuun imetys voi olla haasteellista eri tekijöistä johtuen, esim. vauva on voinut tarvita heti syntymän jälkeen tehohoitoa, jolloin luonnollinen imetys on häiriintynyt vauvan saatua ravintonsa joko pullosta tai nenämahaletkun kautta lääketieteellisistä syistä.

Vauvan imemishaasteet voivat johtua myös pään- ja/tai suun alueen kireyksistä, jolloin hieronnalla, joka kohdistuu näihin lihaksiin, saadaan usein apua imemiseen. Myös kireän kieli ja/tai huulijänteen kirurgisen toimenpiteen jälkihoitona suositellaan vahvasti suun alueen hierontaa.

Yksityinen lääkäri voi pyytäessäsi kirjoittaa imetysohjaukseen lähetteen koodilla 901D, Sairaanhoitajan antama hoito, enintään 60 minuuttia, jolloin käynnistä saa Kelakorvauksen.

Ohjaan ja tuen onnistuneeseen imetykseen pitkän ja vankan kokemukseni sekä koulutukseni myötä ammattitaidolla, suurella sydämellä ja rakkaudella.

Ohjaus - tukeminen - tiedon välittäminen - henkinen tukeminen - rohkaiseminen ja auttaminen käytännön haasteissa.

Palveluihini kuuluu myös vauvaperheen rinnalla kulkeminen ja tukeminen sekä ohjaus ja neuvonta.